تعمیر لپ تاپ-تعمیرات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

خرابی liquid  در تلویزیون سامسونگ

خرابی لیکوئید (liquid) یکی از مشکلات پنل تلویزیون سامسونگ می باشد که در ابتدایی ترین لایه پنل قرار دارد و به طور مستقیم با رنگها در تماس می باشد اما اشکال در لیکوئید چه پیامدها و مشکلاتی را در تلویزیون نمایان می کند؟ می توان برخی از مشکلات خرابی لیکوئید را در  به هم ریختن رنگها و همچنین رنگی اضافی در تصویر تلویزیون دانست یا اینکه هاله ای از یک عدد یا چندین عدد را مشاهده می نمایید.

تعمیرات سامسونگ اصفهان - (تعمیرات در منزل شما ) | حامی سرویس

انواع پنل های موجود در تلویزیون ها

طراحی‌ها و فناوری‌های بسیاری از تلویزیون تا امروز در بازار دیده شده است اما آخرین پنلی که برای تلویزیون امروزی  طراحی شده است، پنل QLED می باشد،که علاوه بر این پنل تلویزیون، می توان به تولید پنل های LED، LCD، OLED  نیز اشاره نمود که در بازار موجود بوده و در مبحث بعد به شرح یکی از پنل های  تلویزیون موجود در بازار که به نام LCD  است می پردازیم.

مشخصات پنل تلویزیون LCD

تلویزیون های ال سی دی (Liquid Crystal Display) تقریبا قادر نیست رنگ مشکی را به طور کامل نمایش دهد. تلویزیون های ال سی دی نمایشگر نوری می باشد و بر پایه خصوصیات نوری کریستال مایع در ولتاژهای مختلف ساخته شده است و تامین تمامی نور تصاویر به واسطه یک منبع نور پشتی  یا همان  (بک لایت) می باشد.

این خصوصیات باعث شده تا روشنایی در تصاویربه صورت یکدست بوده  و تصاویر با کنتراست پایین تولید شود. در مقایسه با تلویزیون های پلاسما PDP می توان گفت که تلویزیون های LCD  بیشتر اشکالات تلویزیون هایی را که قبل خود بودند چون تلویزیون های پلاسما PDP برطرف نموده است ولی تلویزیون های LCD  ، دارای اشکالاتی است که برخی از آنها بدین شرح است: این پنل رنگ مشکی خالص را تولید نمی کند و کیفیت تصویر در این پنل نیز محدود می باشد.

تعمیر موبایل سامسونگ در کرج | نمایندگی گوشی سامسونگ در کرج

تعمیر پنل تلویزیون به چه منظور است؟

شاید با وجود کوشش شما در حفظ و نگهداری پنل تلویزیون، باز هم  این دستگاه دچار مشکل شود به دلایل مختلفی که از میان آنها می توان به حوادث غیرمترقبه، اشاره نمود از قبیل اختلال و نوسان در جریان برق مصرفی و یا به هر دلایل یش بینی نشده دیگر پنل تلویزیون تان ممکن است  به سرویس و تعمیر نیاز داشته باشد. بهترین گزینه در این حالت برای تعمیر آن، مراکز و نمایندگی‌های تعمیر تلویزیون  می باشد که با رجوع به این مراکز می توانید از خدمات آن استفاده نمایید که این مراکز کارشناسان مجربی دارد که برای سرویس تلویزیون شما به طور کاملا تخصصی آماده به خدمت هستند.

اگر پنل دستگاه‌تان هم اکنون دچار نقص و مشکل شده است خیلی راحت به این مراکز رجوع کرده و با حضور در مرکز تعمیر پنل تلویزیون آن را در اختیار این متخصصان قرار دهید. این مرکز می تواند در رفع مشکلاتی که در نتیجه  اختلال و مشکل پنل در تلویزیون  شماست کوشا باشد، مشکلاتی از قبیل: تلویزیون علی‌رغم وجود تصویر صدا نداشته باشد، اختلال در روشن و خاموش شدن تلویزیون، روشن شدن تلویزیون با تاخیر انجام گیرد، هاله سیاه بر روی تصویر وجود داشته و تلویزیون خاموش و روشن شود، تصویر دوتایی شود و از بالا تاریک و روشن شود، تصویر پنل تلویزیون قطع شود، تلویزیون روشن شود و تصویر پس از چند ثانیه متوقف شود، پنل تلویزیون آب خورده باشد و …. .

تعویض پنل تلویزیون چه موقع باید صورت گیرد؟

آخرین راهکار پیشنهادی که کارشناسان تعمیر، آن را پیشنهاد می دهند تعویض پنل تلویزیون، می باشد این پیشنهاد معمولا برای آنهایی است که پنل شکسته شده دارند و یا پنل آنها آسیب جدی دیده است. شکستگی پنل چیست؟ شکستگی پنل وقتی رخ می دهد که پنل در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه می شکند. آبخوردگی پنل تلویزیون چیست؟ نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون را آبخوردگی پنل تلویزیون می گویند که این آبخوردگی پنل، فلت‌های انتقال‌ دهنده تصویر را آسیب می زند.

تعویض پنل زمانی رخ می دهد که در تصویر مشکلاتی وجود داشته باشد که از آن دسته می توان به ایراداتی چون وجود خطوط عمودی ، پیکسل سوختگی و ... اشاره نمود که این ایرادات به علت استهلاک دستگاه به وجود می آید. هرگاه این ایرادات در انواع پنل در تلویزیون ها دیده شد باید پنل تعویض و یا تعمیر شود. غیر اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهایی وجود دارد که قابل تعمیر نیستند و تنها تعویض پنل چاره ساز  است این ایرادات عبارتند از ضربه خوردن پنل و عوامل مشابه چون خراش یا ساییدگی در پنل تلویزیون که چاره ای غیر تعویض ندارید.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی