تعمیر لپ تاپ-تعمیرات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

عیب یابی سینمای خانگی الجی

الجی در ابتدای ظهور دوباره و با تولید DVD های 43 میلیمتری نشان داد که تولید کننده خوبی در عرصه سیستمهای صوتی است و در ادامه، با تولید سینمای خانگی‌های با کیفیت این راه را ادامه داد و به همین جهت در مجموعه تعمیرات، تعمیر سینمای خانگی الجی اهمیت خاصی دارد.

سینمای خانگی الجی سی دی را نمی‌خواند

همانطور که در بخش‌های مختلف تعمیر سینمای خانگی و دی وی دی پلیرها گفتیم درایوهای سی دی یکی از پر استهلاک ترین قطعات در بخش تعمیرات هستند و به علت استفاده از قطعات مکانیکی و الکترونیک حساس در این بخش بیشترین تعداد مراجعه در بخش تعمیرات مربوط به خرابی این بخش است و قطعه اصلی این بخش اپتیکال بلاک است.

اپتیکال بلاک و یا مکانیزم اپتیک به مجموعه سخت افزاری گفته می‌شود که وظیفه لودینگ و خواندن اطلاعات سی دی را انجام می‌دهد و بعنوان یک مجموعه مکانیکی و الکترونیکی از استهلاک بیشتری نسبت به سایر قطعات برخوردار است.

LH-970XBH : ال جی Blu-ray ال جی ایران | سینمای خانگی 5.1 کانال

قطعات اصلی در یک اپتیکال بلاک عبارتند از:

spedel motor: وظیفه گردش سی دی را بعهده دارد.

sled motor: اپتیک را برای خواندن اطلاعات در سطح سی دی حرکت می‌دهد.

limit switch: سنسوری است که وضعیت حرکت اپتیک و ریست شدن در ابتدای خوانده شدن هر سی دی مشخص می‌کند.

اپتیک: قطعه اصلی اپتیکال بلاک و در واقع انتقال دهنده اطلاعات سی دی برای پردازش به برد servo است.

خرابی و یا کارکرد ناصحیح هر یک از قطعات فوق به خوانده نشدن اطلاعات سطح سی دی و نمایش پیغام no disc منتهی می‌شود و یا اشکالاتی مانند شطرنجی شدن تصویر، مکث در خواندن سی دی و ایرادهای مشابه ایجاد می‌کند.

مشخصات، قیمت و خرید سینمای خانگی ال جی مدل LH-985 XBH | دیجی‌کالا

باز نشدن درب سینمای خانگی الجی:

قطعات مکانیکی مثل موتور، تسمه، ریل‌های آسانسور بیشترین احتمالات خرابی هستند.

ولی برای عیب یابی اولیه دستگاه برای چند دقیقه از برق بکشید سپس به برق زده و مجدداً امتحان کنید. ازدستکاری و بیرون کشین سینی خودداری کنید چرا که باعث آسیب بیشتر به دستگاه می‌شوید.

در انتها خالی از فایده نیست که یادآوری کنیم هنگام استفاده از دیسکهای خش دار بخش اپتیکال باید با بالاترین توان خود کار کند و بیشتر از حالت معمول حرکت داشته باشد تا بتواند اطلاعات را دنبال کند و این امر می‌تواند به مرور باعث بالارفتن استهلاک و خرابی دستگاه شود. پس برای بهره وری از دستگاه و به تعویق انداختن زمان سرویس و تعمیر سینمای خانگی الجی خود ترجیحاً از دیسکهای سالم استفاده کنید.

خاموش شدن و یا روشن نشدن سینمای خانگی الجی:

در سینمای خانگی الجی عیب یاب مشخص و یا حتی کد خطای خاصی برای کمک به اعلام خرابی دستگاه وجود ندارد.

به همین جهت عموم خرابی‌هایی که در بخش‌های مختلف الکترونیکی دستگاه ایجاد می‌شود با ایراد ظاهری و معادل معمولی خود شناخته می‌شوند. مثلاً در صورت خرابی بخش آمپلی فایر در سینمای خانگی سونی عبارت push power protect و در سینمای خانگی پاناسونیک f61 نمایش داده می‌شود ولی در عموم دستگاه‌های سینمای خانگی الجی این خرابی با روشن نشدن و یا خاموش شدن دستگاه همراه می‌شود.

برد سینما خانگی الجی

متاسفانه تعداد زیادی از دستگاه‌های سینمای خانگی الجی با مشکلات مختلفی در بخش مین برد مواجه می‌شوند و عموم مراکز تعمیر سینمای خانگی و dvd player فعال از انجام تعمیر برد سینمای خانگی الجی خودداری می‌کنند.

این عدم ارائه خدمات تعمیر که عمده دلایل آن را می‌توان عدم دسترسی به قطعات یدکی اصلی و نداشتن تجره و دانش کافی دانست مشکلات زیادی را برای مراجعین این بخش ایجاد می‌کند. تغییر استراتژی تعمیر برد به تعویض باعث می‌شود مصرف کننده با مشکل بزرگتری به نام خرید برد سینمای خانگی الجی مواجه شود که در عموم موارد جستجو هم جواب مشکل گشایی برای آن پیدا نمی‌کند.

مجموعه رایان با توجه به توان دسترسی به قطعات مختلف و تمرکز روی تعمیر بردها بجای تعویض می‌تواند انتخاب مناسبی برای دسترسی به خدمات تعمیر سینمای خانگی الجی باشد.

تعمیر سینمای خانگی الجی

به دلیل قدرت گرفتن الجی در طی سالهای اخیر در بخش فروش تلویزیون و به موازات آن در بخش سیستم‌های صوتی و سینمای خانگی و همچنین فعالیت این برند در تولیید همه لوازم منزل هر روز بر تعداد دستگاه‌های در حال استفاده این برند افزوده می‌شود. به همین دلیل در بخش تعمیر سینمای خانگی الجی مجموعه رایان تدابیر ویژه‌ای برای ارائه خدمات در این بخش در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از:

  • امکان ارائه خدمات تعمیر سینمای خانگی الجی در منزل
  • امکان ارائه خدمات رایگان حمل و نقل در صورت نیاز به حمل دستگاه به کارگاه
  • استفاده از قطعات فاریک در مدل‌های مختلف جهت دستیابی به بالاترین کیفیت
  • ارائه خدمات ارتقاء دستگاه‌ها از قبیل نصب بلوتوث و یا فلش خور کردن سینمای خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی