تعمیر لپ تاپ-تعمیرات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

تعمیر رم لپ تاپ لنوو

رم یک حافظه موقتی است که وظیفه آن حفظ داده ها به صورت موقت برای پردازش در cpu است .این حافظه قابل خواندن و نوشتن است .داده های موجود در رم پس از هر بار راه اندازی سیتم عامل پاک می شوند .سرعت دسترسی به اطلاعات در این حافظه بسیار سریع تر از حافظه های جانبی مانند هارد دیسک است.رم لپ تاپ دارای ورژن های گوناگونی از جمله DDR ،DDR2،DDR3،DDR4می باشد که هر چه ورژن آن بالاتر باشد جدید تر و کارایی رم بالاتر است .رم دارای دو مولفه مقدار حافظه و باس است .مقدار حافظه ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات  و باس سرعت انتقال اطلاعات را نشان می دهد.حافظه رم  مخفف واژه حافظه دسترسی تصادفی است .واژه تصادفی به این دلیل برای آن به کار می رود که نحوه جای گیری و خواندن اطلاعات بر خلاف حافظه های دیگر ترتیبی نمی باشد .در این حافظه داده ها طبق تصمیم واحد کنترل کننده‌ی RAM و دستوری که به آن داده می‌شود (توسط باس‌های داده و آدرس)، در فضاهایی که ممکن است غیر ترتیبی باشند، ذخیره می‌شوند که  همین امر موجب افزایش سرعت آن شده است.

 تعمیر رم لپ تاپ

یکی از مواردی که در هنگام خرابی رم لپ تاپ ممکن است پیش بیاید این است که هنگام روشن کردن لپ تاپ با نبودن تصویر مواجه می شویم .اگر رم سوخته باشد که چاره ای جز تعویض آن نداریم اما اگر رم بوت نشود ic های رم را باید تعمیر یا تعویض کرد .رم روی مادربورد قرار می گیرد و از برد ،اسلت رم ،ic تشکیل شده است .از جمله نکاتی که باید به آن توجه نمود این است که اسلت رم باید با اسلت مادربورد هماهنگ باشد تا قابلیت قرار گیری در جایگاه خود را داشته باشد. اکثر لپ تاپ های امروزی دارای دو اسلت رم می باشند و قابلیت قرار گیری دو رم را دارند که اگر بخواهیم در لپ تاپ خود از دو رم استفاده کنیم باید باس آن ها یکی  باشد.

 علائم خرابی رم لپ تاپ:

هنگ کردن سیستم و صفحه آبی به شرطی که مکرر اتفاق بیفتد.

ری استارت های ناگهانی یا تصادفی

وقتی که که شما در حال انجام کاری هستید، سیستم شما به صورت نگهانی قفل می کند و بعد از چند دقیقه سیستم به حالت اولیه خود برمی گردد.

فایل ها خراب می شوند و  ذخیره نمی شوند

ضعیف شدن عملکرد و بازدهی سیستم

به محض اینکه تلاش می کنید تا یک برنامه را باز کنید ویندوز متوقف می شود

ممکن است هنگام کار با لپ تاپ رنگ های نامتعارف عمودی و افقی مشاهده کنید

شنیدن صدای نامتعارف بوق هنگام بالا آمدن ویندوز (صدای بوق ممتد با فاصله های منظم یکی از مهم ترین ویژگی علائم خرابی رم لپ تاپ و کامپیوتر می باشد.)

 تست سالم بودن رم

برای تعمیر رم لپ تاپ دو راه وجود دارد:

۱- خارج کردن رم و بررسی فیزیکی آن : اگر ناچار به تعویض رم خود هستید ابتدا پیچ ها را باز کرده سپس قسمت فلزی لپ تاپ را با دو دست نگه دارید تا جریان الکتریسیته از بدن شما خارج شود .پس از این که هر دو بست نگهدارنده رم را باز کردید رم را به یک سمت نگه داربد و به آرامی آن را خارج کنید .در حین خارج کردن رم از لمس  رم با دست خود جدا خودداری کنید. با خارج کردن RAM لپ تاپ یا کامپیوتر را ری استارت کنید اگر مشکل همچنان پابرجا بود رم دیگر را برای تست خارج کنید و رم تست شده را جایگذاری کنید!  هنگام قرار دادن رم جدید آن را به آرامی در جای خود قرار دهید ،سپس با اندکی فشار آن را در جای خود ثابت کنید.

۲- نصب نرم افزار هایی برای تست سالم بودن رم : استفاده نرم افزار  Windows Memory Diagnostics Tool

عبارت را در قسمت سرچ ویندوز تایپ کنید، بر روی Windows Memory Diagnostic کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Restart now and check for problems رفته پس از انجام این کار ویندوز ری استارت می شود.

علائم خرابی رم لپ تاپ

پس از بالا آمدن دوباره شما به داخل برنامه memory diagnostic می روید.

بعد از اتمام این مراحل دوباره به قسمت نوار جستجوی ویندوز رفته عبارت event را تایپ کنید و در نتیجه های سرچ روی Event Viewer کلیک کنید.

در پنجره باز شده، در قسمت سمت چپ روی Windows logs کلیک کرده و از آن قسمت بر روی System کلیک راست کرده و گزینه Filter current log را انتخاب کنید.

در این قسمت بر روی Event source رفته و از بین گزینه های موجود تیک گزینه MemoryDiagnostics-Results  را بزنید سپس روی ok کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

بعد از این مراحل به قسمت Event Viewer برگردید. در وسط پنجره قسمتی وجود دارد که حالا باید دو فایل با نام information درون آن موجود باشد.

فایل ها را باز کنید . اگر رم مشکل داشته باشد در این قسمت در خط اول به شما نشان می دهد.

اگر بعد از اضافه کردن رم جدید با مشکل مواجه شدید ماژول جدید می تواند ناقص باشد .در این صورت ممکن است بعد از روشن شدن کامپیوتر خود با چند بوق پیوسته مواجه شوید  که با جستجوی بوق های مربوط به مادربرد خود می توانید از علت آن اطمینان یابید .

عوامل خرابی رم لپ تاپ

۱- افزایش برق می تواند بیشتر قطعات کامپیوتر، از جمله RAM را آسیب برساند. شما باید رایانه و دیگر لوازم الکترونیکی گران را به یک محافظ پرش وصل کنید.

۲- قبل از اینکه هر بخش را در رایانه خود مدیریت کنید، با دست زدن به یک قطعه فلز متمرکز برای تخلیه الکتریسیته ساکن اطمینان حاصل کنید.

۳- گرما بیش از حد می تواند RAM و سایر قطعات را در طول زمان از بین ببرد. اجزای جداگانه می توانند بیش از حد گرم شوند، یا گرما از یک جزء می تواند باعث آسیب به قطعات مجاور شود. اگر بخشی از رایانه خود را به صورت نادرست  اورکلاک کرده باشید، ممکن است مانند  گرمای بیش از حد آسیب برساند.

۴-  ماژول حافظه شما ممکن است دارای خطایی باشد که از طریق کنترل کیفیت از بین رفته و در طول زمان بدتر شده است. این به احتمال زیاد علت رم آسیب دیده است. همچنین ممکن است که ماژول حافظه خوب باشد، اما یک یا چند اسلات حافظه روی مادربرد شما ضعیف باشد .

اگر با توصیه های بالا موفق به عیب یابی رم لپ تاپ یا کامپیوتر خود نشدید، تعمیر آن را به ما بسپارید.

تعویض پورت KX-TGE233 TEL پاناسونیک

رم لپ تاپ لنوو

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • hasty safary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی