تعمیر لپ تاپ-تعمیرات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

رفع مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ لنوو

کاربران زیادی بعد از آپدیت ویندوز 10 نتوانسته اند از دوربین لپ تاپ لنوو (Lenovo camera) خود استفاده کنند. اگر دوربین لنوو کار نمی کند، دو شیوه اصلی رفع مشکل دوربین لنوو در ویندوز 10 در اینجا بحث شده است. با استفاده از این دو روش می توانید خطای Lenovo camera not working را در ویندوز 10 برطرف کنید.

راه اول – خاموش کردن مد خصوصی دوربین لنوو

راه اولی که در اینجا بحث می شود خاموش کردن مد خصوصی (Turn Off Privacy Mode) برای رفع مشکل کار نکردن دوربین لنوو در ویندوز 10 است. زمانی که می خواهید از دوربین لپ تاپ لنوو خود استفاده کنید اما تصویر پس زمینه برنامه خاکستری بوده و عکس یک دوربین سفید در وسط آن است، مشکل از مد خصوصی است. احتمال دارد که دوربین لنوو غیرفعال باشد. لازم است که دوربین را فعال کنید تا در ویندوز 10 بتوانید از آن استفاده کنید. برای فعال کردن دوربین لنوو در ویندوز 10 اقدامات زیر را انجام دهید:

  •     منوی استارت را باز کرده و در کادر Search Windows کلمه Lenovo را تایپ کنید
  •     سپس گزینه Lenovo Settings را کلیک کنید
  •     حال روی Camera کلیک کنید تا تنظیمات دوربین لنوو باز شود
  •     به پایین صفحه تنظیمات دوربین لنوو رفته و اگر گزینه Privacy Mode روشن (On) است، آنرا خاموش (Off) کنید.

روش دوم – به روزرسانی درایور دوربین لنوو

اگر درایور دوربین معیوب یا ناقص باشد، دوربین لنوو کار نخواهد کرد. بنابراین برای کار کردن دوربین لنوو در ویندوز 10 بایستی درایور دوربین را ترمیم کرده یا به روزرسانی کنید. یکی از راه های آسان ترمیم و به روزرسانی درایور دوربین لنوو استفاده از نرم افزار درایور تلنت (Driver Talent) است که در طی چند دقیقه جدیدترین و سازگارترین درایور دوربین لنوو برای ویندوز 10 را دانلود و نصب می کند.

در صورت علاقمندی به این نرم افزار می توانید آن را دانلود کرده ((دانلود نسخه پرو درایور تلنت) و مطابق آموزش زیر استفاده نمایید.

اگر با آپدیت درایور و طریقه نصب درایور جدید برای دوربین لپ تاپ خود مشکل دارید، یکی از ساده ترین راهها استفاده از نرم افزارهای کمکی مثل درایور تلنت (Driver Talent) است. این نرم افزار بطور خودکار درایورهای قدیمی را شناسایی کرده و مستقیما نسخه جدید را دانلود و نصب می کند. می توانید این نرم افزار را دانلود کرده (دانلود نسخه پرو درایور تلنت) و امتحان کنید.

در هر صورت اگر در استفاده از دوربین لپ تاپ خود مشکل دارید، یکی از راه های مشکل گشایی به روز کردن درایور دوربین لپ تاپ است. در ادامه سه شیوه آسان نصب و به روزرسانی درایور دوربین لپ تاپ یا وب کم کامپیوتر در ویندوز 10 بحث شده است.

گام 1. اسکن کامپیوتر برای شناخت درایور معیوب دوربین

بعد از باز کردن نرم افزار درایور تلنت (Driver Talent)، دکمه اسکن (Scan) را کلیک کرده تا درایورهای تاریخ گذشته، معیوب یا ناقص را در کامپیوتر یا لپ تاپ شما شناسایی کند:

گام 2. دانلود آپدیت مناسب برای درایور دوربین لپ تاپ

بعد از شناخت درایورهای قدیمی و معیوب، روی گزینه Download & update در ستون سمت چپ کلیک کنید. سپس در ستون سمت راست دکمه Update را بزنید، بدین ترتیب جدیدترین درایور سازگار سخت افزار دوربین برای ویندوز 10 دانلود و نصب می شود از قبیل Logitech camera driver، HD Pro Webcam driver، USB camera driver و غیره. می توانید در صورت مشکل دار بودن درایور دکمه Repair را بزنید و درایور را ترمیم کنید.

گام 3. ریستارت کردن کامپیوتر

زمانی که فرآیند نصب و بروزرسانی درایور تمام شد، بایستی سیستم را ریستارت کنید تا تغییرات درایور اعمال شود.

توجه: قبل از هر گونه تغییری در فایل های سیستمی ویندوز، بهتر است از سیستم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل و عدم موفقیت پروسه، بتوانید نسخه اولیه را ریستور کنید. می توانید با استفاده از نرم افزار درایور تلنت از درایورهای سیستم خود پشتیبان گیری کنید و در دفعات بعدی نصب یا تغییر سیستم عامل از آن استفاده کنید.

تعویض فن خنک کننده درایو نوری PRO-RO6U

تعمیر قطعات لپ تاپ لنوو

 

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • hasty safary

نظرات (۱)

با سلام ببخشید من مشکل دوربین لپتابم اینه که وقتی که وقتی رو گزینه فیلم گرفتن برای فیلم میزنم فیلم نمیگیره و میگه Front_facing camera،میشه راهنمایی کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی