تعمیر لپ تاپ-تعمیرات لپ تاپ

  • ۰
  • ۰

تعمیر فن لپ تاپ لنوو

در صورتی که فن لپ تاپ لنوو شما نیز به هر دلیل دچار خرابی و اختلال در عملکرد گشته است، می توانید با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو و مراجعه به پارت تعویض و تعمیر فن لپ تاپ تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی و تعمیر این قطعه از دستگاه را دریافت نمایید. همانگونه که می‌دانید فن لپ تاپ، مشتمل بر دو بخش فن و سینک است؛ فن همان پره‌ای است که چرخش آن سبب جابجایی هوای اطراف می‌گردد و سینک هم مجموعه لوله‌های چسبیده به فن است که بر روی CPU و چیپ‌ها قرار می‌گیرد.

کاری که فن انجام می‌دهد آن است که گرمای چیپ‌ها را –که توسط سینک به فن منقل شده است- به بیرون از این دستگاه انتقال می‌دهد. البته این کار بسته به نوع فن، -یعنی مکنده یا دمنده بودن آن- به شکل متفاوتی انجام می‌شود. خرابی فن لپ تاپ، معمولا با علائمی چون صدا دادن فن لپ تاپ، افزایش دمای لپ تاپ و مواردی از دست همراه خواهد بود. در بخش‌های آتی روش‌هایی جهت ارتقا عملکرد فن لپ تاپ و تعمیر فن لپ تاپ لنوو با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

ارتقا عملکرد فن لپ تاپ لنوو

استفاده از فن خنک کننده مجزا:

 نخستین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان تعمیر لپ تاپ لنوو، جهت ارتقا عملکرد فن لپ تاپ استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و…) پردازش های بالاتری را انجام می دهد پیشنهاد می گردد.

متوقف کردن پردازش‌ها:

 راهکار دیگر پیشنهادی جهت رفع صدا دادن و تعمیر فن لپ تاپ لنوو متوقف کردن پردازش هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش‌هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود.
برای این کار آدرس روبرو را دنبال کنید: System Configuration → Start → Run → msconfig → OK → Startup. در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که می‌خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن دستگاه پردازش آن‌ها شروع  شود را برگزینید.

تمیز کردن فن:

 راهکار دیگر جهت ارتقا عملکرد فن لپ تاپ لنوو تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت و ظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. چرا که برای تمیز کردن فن می‌بایست قاب بیرونی لپ تاپ را باز کرده و به فن لپ تاپ برسید. از این رو توصیه می شود برای انجام این کار به یکی از مراکز تخصصی در حوزه تعمیر لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید.

استفاده از نرم افزار های کنترل سرعت فن:

اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نیست اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.

استفاده از خمیر سیلیکون:

 آخرین روش توصیه شده جهت تعمیر فن لپ تاپ لنوو استفاده از خمیر سیلیکون است. استفاده از این روش به ویژه زمانی توصیه می‌شود که فن با صدای نابهنجار کار می‌کند. میدانیم زمانی که دمای سی پی یو بالاست عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD، از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان تعمیر لپ تاپ لنوو استفاده از این خمیر را اجباری می دانند

تعویض فن لپ تاپ لنوو

فن های بکاررفته در انواع لپ‌تاپ تفاوت چندانی از نظر ساختار و فناوری ندارند. تمامی فن‌ها متشکل از پره‌های کوچکی هستند که یا وظیفه پرتاب باد گرم تولید شده، به بیرون را دارند و یا هوای تازۀ بیرون را از زیر به داخل می‌کشند. نکته‌ای که باید در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ لنوو در نظر داشت، نوع فن است. به عبارتی دیگر بهتر است پیش از تعویض و یا تعمیر فن لپ تاپ لنوو، نوع فن و ساز و کار آن بررسی شود.

به طور کلی فن های بکاررفته در انواع لپ تاپ را می‌توان در دو دسته جای داد: دسته اول فن هایی هایی هستند که هوای گرم را از زیر خارج می‌کنند و دسته دوم فن هایی هستند که هوای تازه را از زیر به داخل می کشند. در زمان تعویض فن لپ تاپ لنوو، انتخاب صحیح فن خنک‌کننده، کمک شایانی در خنک نگه‌داشتن دستگاه و گردش بهتر هوا خواهد کرد. بالعکس اگر فن خریداری شده مناسب نباشد حرارت لپ تاپ در طول زمان از حد معمول فراتر می‌رود و همین مسئله تخریب و کاهش طول عمر سخت افزار، مخصوصا باتری را در پی خواهد داشت.

پیاده سازی جزئی KeyONE بلک بری

تعمیر تخصصی لپ تاپ

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • hasty safary

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی